over mij pagina

Hoe schrijf je een over mij pagina? 

Je over mij pagina is een van je meest gelezen pagina’s op je website, maar ook voor velen een van de moeilijkste pagina’s om te schrijven. Alle remmetje en stemmetjes die bij het schrijven meestal direct naar boven komen, word je niet vrolijk van en zorgen er voor dat je geen woord op je beeldscherm krijgt. 

Veel ondernemers en bedrijven leven nog met het idee dat je website bezoekers zitten te wachten op een missie en visie. Of je complete arsenaal aan opleidingen & trainingen die je hebt gevolgd. Boring …! 

Wat zet je wel op deze pagina, zodat je websitebezoekers fans van je worden en voor je in het katzwijm vallen? 

Om nu bijvoorbeeld te gaan schrijven, ‘kijk hoe goed ik ben’ of ‘ik kan jou het beste helpen’, daar voelen we ons meestal niet zo goed bij. Of wat dacht je van die verhalen van ondernemers die in één keer vanuit het niets verschijnen, bakken met geld verdienen en niet weten wat ze met hun tijd moeten doen. Pfff … 

Begrijp me niet verkeerd: het is helemaal mogelijk om een leven en carrière te creëren waar je van houdt, werken vanuit je passie en veel geld verdienen en genieten van je vrijheid. 

Natuurlijk. 

Bij de meeste ondernemers werkt het helaas niet zo. Onder de top van de ijsberg zitten de dingen die we niet zien wat er is gebeurd voordat ze zoveel succes hebben behaalt. 

Om die reden doe je er goed aan de shit van jouw reis te delen, doe jij je fans pas écht een dienst. 

Door jouw verhaal te delen over je verleden en wat jij hebt gedaan om te zijn wie je nu bent en waar je staat, help je de ander pas echt, zodat: 

  • Ze zich herkennen in jouw verhaal en je hen het gevoel geeft dat ze niet de enige zijn die worstelen; 
  • Elke succesvolle ondernemer ook door modder heeft geakkerd; 
  • Je altijd één keer vaker moet opstaan en doorgaan. 

De les die ervoor zorgt dat men ‘fan’ van je wordt – en het leven van mensen verandert – ligt onder de top van de ijsberg.

In deze blog geef ik je een 3-stappen plan met als doel om op een originele manier een over mij pagina te schrijven.

Zo creëer je een over mij  pagina waarbij de lezer het gevoel geeft tegenover je te zitten en waar ze je echt leren kennen.

Hoe breng je dat gevoel onder woorden? 3 stappen om je daarbij op weg te helpen.

  • Wat is jouw ‘why’? 

In plaats van te beginnen met praten over wat je doet, begin je je over mij pagina met een regel of twee over waarom wat je doet. 

Jouw ‘why’ of ‘waarom’ is de rode draad over je over mij  pagina.

  • Toon je niet-professionele kant. 

Beschrijf jouw ‘reis’ als ondernemer. Veel ondernemers doen dit liever niet, want ze schamen zich voor de ‘fouten’ die ze hebben gemaakt. Maar juist dit verhaal, jezelf kwetsbaar neerzetten, is voor veel lezers de doorslaggevende factor om met jou samen te werken. Ze herkennen zich in jouw verhaal en voelen hierdoor een verbinding. Je legt die verbinding pas als jij laat zien wat jij eraan hebt gedaan om te staan waar jij nu staat, en wat daarvoor nodig is geweest.  Welke weg heb jij bewandeld en kan je de lezers inspireren? 

Vergeet niet dat je over mij pagina de eerste schifting is om met je samen te werken. 9 van de 10 keer wordt op deze pagina de beslissing genomen.  En in dit gedeelte van je over mij pagina ben jij onderscheidend van je concurrenten. Tenslotte: niemand anders heeft hetzelfde verhaal, dezelfde stijl, dezelfde eigenaardigheden enzovoort, als jij. Toch? 

  • Doe wat je zegt. 

Op je over mij pagina dus geen ‘shortcuts’, je komt alleen geloofwaardig over als je doet en overkomt wat je zegt. Zeker vandaag de dag kiezen je potentiële klanten steeds meer voor de energie die jij uitstraalt. Mensen kiezen voor mensen waar ze zich goed bij voelen. Met een gortdroge over mij pagina weet ik zeker dat ze snel de ‘backspace’ knop hebben gevonden. 

Kan je wel wat hulp gebruiken bij het schrijven van je over mij pagina?  Ik kijk graag met je mee tijdens een feedback sessie.